Mat mat mat

Har pratat med Semper idag.
Det är bara att köra på som vanligt.
Så det känns skönt :)

Har lagat mat till Lucas nu ikväll.
Kyckling, potatis och broccoli.
Tusan så smaklöst!! :-/
Tyckte dessutom det var svårt att få det helt slätt.
Så maten är lite gryning, vilket han inte riktigt gillar.
Men de kommer väl. Han är ju van att allt ska vara lätt att få ner.
Så de är bra träning.
Det blev ett antal burkar. Så de var skönt.
Ska koka fisk och potatis en annan dag. Då har jag tänkt smaksätta med dill.
Hade från början tänkt he spenat, men de ska han inte ha förrän han är över ett år.
Så de blev inget av med det.
Ska också koka morrötter och frysa in i iskuber.
Tror jag ska göra samma med lite majs också.
Ibland så är man lite huslig, men inte är de ofta :P Haha.

På tal om mat så fick jag hem prov från Nestlé idag.
Äppelgröt och Välling. Så då får vi se när vi ska prova de.
Återkommer om han gillar det eller inte.
Väntar nog någon vecka till innan jag provar.

Nae, nu är de dags för kvällsmål för Lucas del.
Sen får han krypa till sängs.

Jenni . - * Mat mat mat
Over n' out.!

Kommentarer
Postat av: evve

finns ju en del olika kryddor du kan använda till maten.som är helt okej att ha till barn.. :) vitlök kan du ju ha i, timjan, oregano, kryddpeppar(tror den heter så) osså är de nå fler såna här "bladkryddor" man kan använda för att få lite mer smak i.

2011-09-15 @ 23:41:56
URL: http://evvepevve87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0