Djungel

Oj. Nu var de ett tag sen jag var inne här och skrev.

Snart är de julafton. En vecka kvar!
Det är sjukt. Har ingen julkänsla alls.
Inte de minsta lilla!! :( Lite småtrist är de!
Jag vet då inte vad man skulle ha gjort för att de ska bli "mer" jul.
Nåja, kanske kommer julkänslan nästa vecka.

När de gäller Lucas så tar han sig fram på egen hand nu.
Han sitter på rumpan och drar sig fram. Och fort börjar det gå.
Han tar sig dock inte över trösklarna ännu, men de är nog bara en tidsfråga.
Sen drar han sig fram när han ligger på mage också.
Han har börjat snurra runt ordentligt i sängen och sover oftast på mage eller på sidan.
Han skallade mig förra natten när han sov i våran säng. Snacka om otrevligt uppvaknande! Nåja, shit happens.
Han drar sig ju även upp till stående, så snart går han väl runt möblerna.
Han gillar att vara i lådor och plocka ur grejer eller att bara sitta och köra dem in och ut. Lite roar små, visst är de så? :D
Han kan vinka (när han själv tycker de passar) när man ber honom eller att man vinkar till honom. Urgulligt! :)
När man byter blöja så har han ju hittat sin "grej" ;D Haha. Så han ska ju kolla varje gång man byter blöja att den är kvar! ;)
Han försöker härma ord som man säger. Tex: mamma, pappa, lampa, nam nam osv. Sen så blir de ju saliga blandningar av de mesta. Hur go som helst.
Sen så har jag insett att vi inte har så mycket kläder i stl 74. Han har börjat anväda de nu. Han kan givetvis ha en del i stl 68 också. Så de blir nog att inhandla kläder på mellandagarna.

Jag har gett mig in i barnvagnsdjungeln!! Suck.
Vi skulle vilja ha en ny vagn till sommaren som inte tar upp hela bagageutrymmet på bilen.
Dessutom ska de vara en lättare vagn. Vi är väl inne på en med svängbara framhjul.
Sen om de blir en trehjuling eller en med fyra hjul vet vi inte ännu.
Dock är de ju inte lätt att välja. Det finns ju ett X antal barnvagnsmärken och tusen olika modeller.
Det är väl bara att leta på och läsa på också, för den delen.
Men de blir inte förrän till våren det blir nytt barnvagnsinköp här.!

Nej, dags att sova.

Jenni . - * Djungel
Over n' out.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0