Helgen

Helgen
Ja i fredags så var de ju någon såndära X-tra pris dag på konsum.
Så jag i mitt esse åkte dit vid tio.
Och jag har konstaterat att folk måste vara tokiga.
Fanns inga parkeringar på konsum, utan ville du ha en parkering så var de torget som gällde.
Men i alla fall så kom jag hem med 3st fläkfiléer, 3kg köttfärs, korv och en fläskkarre bit.
Fanns de då inga parkeringar så vill ni inte veta hur lång kän till kassan var.
Det tog mig en halvtimma att komma till kassan. Usch, tur att det inte är så varje dag.

På eftermiddagen så var de bara att packa och så för att åka till Östansjö.
Och smartaste den dagen var såklart Adam och Jenni.
Där kring fem kom vi på att den sista februari är på lördag så de var ju bara att skynda sig att betala räkningar.
Och pricken över i var att jag tappat bort en räkning, så de var bara att ringa bredbandsbolaget och förklara läget, så tillsist fick jag mitt OCR nummer och kunde betala och åka iväg till stugan.
När vi då äntligen kom fram till stugan var de bara att plumsa i snön. ;-)

Igår så vaknade jag okristligt tidigt, men så är de jämt där.
I alla fall så fikade vi och gick ut en sväng. Sen gick jag och mamma upp till moster och fick lite fika.
Och pappa och Adam kom upp lite senare och startade skotrarna.
Så de var ju bara att köra ner och gasa lite.
Men 700an gick itne riktigt bra. :-P
Lagade i alla fall middag på kvällen, kycklingwook hade de beställt.
Efter middagen gick vi ner till syrran och fick lite kaffe.
Och där satt vi och surrade ganska så länge.
Sen var de bara att gå tillbaka till stugan och sova.

Idag så körde jag, pappa och Adam hem skotrarna.
Det var ritkigt nice. Lite småkyligt, men annars så var de prima. :-)
Sitter nu i lägenheten och skriver, har fixat till, så nu kanske vi kan bo här.
Dock så ska vi sova hos mamma och pappa inatt.
De blir enklast så, några nätter till.. För de ser verkligen ut som ett bombnedslag här.

Jenni . - * Nöjd och belåten
Over n' out.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0