Meningen?

Så många frågor men så få svar.

Vad är egentligen meningen med livet? Utbilda sig för att sedan få ett jobb.
Ett jobb som man kanske inte trivs med, men man gick utbildningen för att få bra betalt.
Hur vet man vad man vill jobba med?
Jag vet att jag vill jobba med människor i någon utsträckning, men vilken?
Sen när man skaffat jobb, ska man då skaffa barn?
Och vad händer om man skulle få barn, innan man har jobb och allt vad man nu ska ha?
Samhället är uppbyggt av normer, att man måste göra på ett visst sätt i livet, annars så sticker man ut och det är inte bra.
För gör man inte som samhället vill så är man misslyckad, eller jaa, det verkar då så.
- "Vad ska du bli när du blir stor?"
När är man stor då? Är det något man bestämmer själv, eller är det när man börja vara runt 15-16 och ska välja gymnasuim? Eller är det när man får ett jobb eller har gått klart en utbildning med yrkesexamen?
Att veta vad man vill bli är ta mig fan inte lätt.
Var det bra att jag flyttade hem från Umeå? Jag kanske hade tyckt bättre om utbildningen nu än vad jag gjorde då.
Vad hade hänt om jag fortfarande var kvar där?
Jag ångrar dock inte att jag flyttat hem, men det är klart att man funderar.
Funderar på vad man ska göra sen.
Plugga - det är ju MÅSTE om man ska ta sig någonvart här i livet.
Och hur jävla roligt är det då? Sitta i minst 2-3 år på universitetet, för att sedan kanske jobba.
Sen kommer man på att man ska vidareutbilda sig i 2år till.
Tänk om man ändå visste! Jag beundrar verkligen personer som vet vad dom vill göra.
Fast egentligen kanske dom inte vet. Dom kanske också kommer att ändra sig på vägen.

Nej, fy fan. Jag är så otroligt less bara.
Känner mig inte speciellt positiv just nu.

Over n' out.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0