WHAT?

Vad är det jag läser?
Ska dom alltså införa ett utegångsförbud hemma(i Arjeplog) på grundskolebarnen?
Helt klart en bra grej, men jag säger:
LYCKA TILL!!!!

Hur mycket av all skit som det snackas om hemma händer aldrig?
Dessutom kommer inte alla föräldrar att ta tag i saken för deras barn är ju de snällaste i världen!
 Nu när man var hemma så var småbarn i 12-års åldern ute o cyklade vid ett på natten.
Ett på natten, Va fan, själv när man var i den åldern så låg man o sov vid den tiden.!
Okej, det var helg, men ändå. De är likadant på veckorna, (eller de var då så i alla fall)..

Varför kan inte barnen sova nu?
Tror dom verkligen att dom är så jäävla mogna? Eller vad är de riktigt frågan om?
Eller så är det så att föräldrarna helt enkelt inte törs sätta emot sina egna barn?
Eller är de så att man som förälder tänker: Arjeplog, de är ju så litet, inte händer det nått här, inte dricker mitt barn..
Eller är det bara så att man skiter totalt i uppfostran o kör med så kallad "fri uppfostran" ?
Om bara hälften av alla föräldrar visste vad deras barn gör när dom är ute.! Ojojoj säger jag bara..
Då kanske de där utegångförbudet skulle funka.
För att de där ska funka, måste alla som har barn i den åldern skriva på nått papper eller så, annars blir de inget av med de.. Annars kommer de att låta: Men Pelles pappa säger att han får vara ute...
Hallå Arjeplog VAKNA!

Sjääälvklart så finns de sånna som är ute och inte gör så mycket liv kring sig, visst, men det finns ju ett antal ligister.. Blundar bara föräldrarna och vågar inte se vad deras barn har gjort? Och tar dom i försvar så långt det bara går.
För helvete, VAKNA upp ur drömvärlden. Alla barn är inte perfekta.!!

Tack mamma och pappa för att ni var stränga! :)
- och jag blev normal, eller?


Egentligen är väl inte jag den som ska döma, eftersom att jag inte har några barn,
meen det här var då vad jag tyckte.!
PUNKT SLUT

Over n' out.!

Kommentarer
Postat av: sanna

Äh, låt onga var ute! :D

2008-09-19 @ 11:13:05
URL: http://sannanordin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0