Mat - Update

Kvällen har bestått av att laga barnmat till Lucas och middag till Adam och jag.
Det tar sin lilla tid, men det är som småroligt. Gick ju lite smidigare nu än förra gången!
Det blev 22 burkar mat. Dock räcker ju inte det en evighet eftersom han äter två mål om dagen (med "vanlig mat"). Och jag kanske ska tillägga att det inte är det enda han äter på hela dagen, så ingen tror att han bara får två mål mat om dagen!!
Ska se om vi har kvar någon fisk. Kanske kokar till det också. Då blir det ju lite fler i alla fall, sen funderar jag på att göra pasta med grönsaker; att man kokar typ en wookmix-påse och bara blandar med pasta. Det kan ju inte vara dåligt, kan jag tycka. Det blir säkert bra, när det blir får vi se.
Gjorde dock inte fruktpuré idag. Hann inte med det, så de blir i morgon. Har lagt plommon i vatten, så jag ska prova koka egen puré av de. Lucas har varit lite trög i magen och att handla burkar blir sjukt dyrt i längden. Dessutom har jag handlat lite annan frukt som jag ska blanda ihop! Förhoppningsvis så går de hem hos den lille som ska äta de! :)

I morgon är det Öppna. Jag har nyckeln, så det är bara att vara där tolv. Jag hoppas de kommer fler än förra gången, satt själv i typ en timma, sen kom Malin och Niklas. Så kommer de ingen i morgon, så får någon annan ta nyckeln. Så roligt är de inte att sitta där själv, speciellt inte när Lucas sov hela förra gången. Nåja, vi får väl se vad som händer.

Jenni . - * Mat - Update
Over n' out.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0