Mycket om lite

Gårdagen.
Träffade mamma och pappa som var hemma från stugan en snabbis.
Fick mig en macka och ett uppdrag - att klippa gräset.
Hann just precis komma in genom dörren till lägenheten så skrev Sanna och frågade om jag inte vill följa på en promanad. Och så blev det, vi gick väl kanske en timma och tjugo minuter.
Det var nästan för varmt, men det var samtidigt skönt.
Vi bestämde oss för att gå till lägenheten och ta bilen, eftersom jag skulle plocka upp Adam runt fyra.
Men vi hinner knappt till lägenheten innan han ringer och säger att han har slutat.
Så vi slängde i oss lite vatten och körde och plockade upp honom.
Sen körde vi till Kalles och käkade en mjukglass.
Det var riktigt gott i värmen. Jag vet inte hur länge vi satt där, men säkert en timma eller så.
Men jag klagar inte, det är skönt :-)
Senare så genomförde jag mitt uppdrag, att klippa gräsmattan och Adam städade bilen invändigt.
Det behövdes verkligen, om jag säger så. Så nu är den ren och fin.
Fast utsidan är desto skitigare, men det kommer den få vara tills vi kommer hem från Piteå.
Känns inte som det var riktigt värt att tvätta den och skita ner den på en och samma gång.

Lite senare på kvällen var jag med Sanna.
Vi satt och snackade en hel massa. Det är som vanligt med andra ord.
Det var länge sen jag skrattade så mycket som igår kväll.
Sen kom Linn också förbi. Så vi fortsatte snacket.
Dessutom fick jag två helt oväntade samtal igårkväll.
Hm, det var ju lite lustigt. :-P




Idag har jag inte hunnit göra så fruktansvärt mycket.
Låg i sängen tills Adam kom hem på lunch och låg kvar tills vi kom överens om att jag skulle skjutsa honom och så.
Sen så börjar jag jobba halv tre idag. Lite udda tid, men det beror på andra saker.
Känner mig inte riktigt taggade för att jobba, men det är ju bara två skift, sen så är jag ledig i två veckor.
Det gillar jag. :-D Dessutom kanns det inte riktigt värt att betala 220kr för att gå in på medan i morgonkväll.
Så jag kommer att hänga med Sanna utanför eller nått liknande, det är våran plan för fredagen.
Förövrigt så har jag och Therese hunnit vara på Kalles idag och käkat en glass och skvallrat lite.

Nää, nu tror jag att jag ska packa väskan och maten.
Sen ska jag slappa tills jag åker och jobbar. Det är nice. :-)

Jenni . - * Mycket om lite
Over n' out.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0