Utbildning

Jag sitter som en lite datanörd och kollar på utbildningar i Umeå.
Vet inte riktigt om jag kommer fram till något, men det är alltid roligt att kika.
För NÅGONTING måste jag ju bli när jag blir stor.
Det enda jag vet är att jag inte vill jobba inom vården som USK eller så.
Dessutom så vill jag ha ett jobb där man jobbar dagtid.
Någon kväll här eller där gör inget, men framförallt inte helger.
Har gjort det inom restaurang och inom vården. Det är inte riktigt min grej.
Man jobbar när alla andra är lediga...
Då vet jag i alla fall vad jag INTE vill göra.

Sen vad jag då VILL göra är en annan femma.
Kollade på arkitekt utbildningen, den är ny i Umeå.
Den är på 300hp, alltså fem år. Inte coolt.
Sen har jag kollat på program som har med idrott och liknande att göra.
I slutändan kommer det lösa sig, men jag vill komma på något NU.
För jag vill vara i Umeå.
Okej, Arjeplog, det är okej, men det är inte mycket mer än så just nu.
Visst längtade jag hem när jag bodde i Umeå.
Men det är väl inte så konstigt, i stort sett all släkt bor här.
Nåja, jag ska tillbaka. Då vet ni det. ;-)
När det blir är en annan femma.
Sen så kan man ju alltid åka ner över en helg eller så.
Det kommer jag att göra snart. Kanske innan Grekland, som det känns just nu.
Åker däremot ner till Piteå på fredag och mest troligt en sväng till Luleå också.
Det är år och dar sedan jag var i Luleå. :-D Så det kan ju vara en plan. :-)

Annars så har jag sista jobbardagen på torsdag. Sen har jag inget mer schemalagt.
Får jag inget jobb på Softronic så tror jag att det var typ två dagar mitt i september som jag kunde få ta.
Dock så är det ju bättre än inget om man inte får något annat.
Väntar med spänning på att få veta i veckan. Har dock inte allt för stora förhoppningar.
Då blir det bättre om man får positivt svar. :-D
Jobbar mellan halv ett och tre i morgon. Slappt, men det är nice.
Ska även och träna hade jag tänkt. :-)
Dessutom ska jag beställa protein från gymgrossisten som jag sa förr.
Ska dock prata lite mer med Sanna och Linn och även Erika tror jag.
Fick lite tips i helgen. Man är ju för dålig. Man måste nog läsa på lite. :-)


SM 2007 i Vimmerby

Ska ha tillbaka det och lite till ;-)

Jenni . - * Utbildning
Over n' out.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0